Mazsolacsata

Rólam és dolgos mindennapjaimról szól a blog. Örömeimről és bánataimról. mazsolacsata@gmail.com

CÍMKÉK

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Már itt is

Friss topikok

  • Szvetlana: jaj de jó! akkor még megrágom még egyszer ezt a költözős témakört, aztán nekiállok hegeszteni, és ... (2009.09.08. 13:42)
  • Szvetlana: jövök....., adom.......:-))) (2009.09.07. 23:04)
  • Vaszilisza: másoljam ide a korábbi reklamációidat mások felé? (2009.09.07. 19:50)
  • Szvetlana: úgy legyen (2009.09.03. 11:06)
  • Vaszilisza: Zira még hagyná is, hogy kilakkozzam... csak nem állna neki jól :-D (2009.09.02. 16:22) Tudtátok?

muki

Szívkatéterezés

2009.03.22. 13:53 | Szvetlana | 5 komment

1. felvonás

Ez most egy közérdekű post, már akinek inge+kérdése azoknak íródik. Van ugyanis nekem egy SVPT nevű szívbibim, tachycardia, ami órákig tartó 240-es pulzussal járó "rohamokat" okoz. Nem fogok belehalni, ha Ti is a szivetekhez kaptatok volna az ijedtségtől, de nagyon kellemetlen ez az állapot, és úgy döntöttem, hogy orvosolni kell. Orvosság = szívkatéterezés. A  bevezetett katéter segítségével szüntetik meg a zavar kiváltó okát. Természetesen a vizsgálat után én is az internethez fordultam segítségért, de nem találtam senkit, aki értelmesen leírta volna, hogy zajlik ez a folyamat, vagyis maga a katéterezés (nem a szakmai részéről beszélek, hanem a gyakorlati dolgokról). Viszont tegnap feltűnt a fény az alagútban, és megjelent a blogon Vaszilisza, aki volt olyan drága és megosztotta velem a történetét, ráadásul hozzá is járult, hogy beszerkesszem ide. Még egyszer köszönöm. Hátha jól jöhet még valakinek, aztán ha rászedtem magam a beavatkozásra, még én is mesélek.

Vaszilisza VSD-vel született: "azaz ventricularis septumdefectussal, ami a szívkamrák közti sövény hiányának csicsás neve.

Hat hetes voltam, amikor megműtöttek, később három és fél évesen újra. Akkor is katétereztek, meg 2004-ben is. A korai tapasztalataimra nem emlékszem, de az újakat le tudom írni. ...

Először voltak a panaszok. Én inkább bradycard voltam, néha parox rohamokkal és extrasystolékkal. A kardiológus, akihez akkor jártam (ez még nem Pesten volt), csinált velem egy úgynevezett Holter-vizsgálatot, szerintem Veled is ezzel fogják kezdeni. A lényege a 24 órás megfigyelés, vagyis felragasztják rád az EKG tappancsokat, a zsinórok egy kis dobozba mennek, amit övtáskaszerűen magadon viselsz egy teljes napig. Ez folyamatosan méri és tárolja, hogy mit ad elő a szíved, és a végén kiértékelik.

Nekem azt adta ki, hogy a régi műtétek hegei miatt a szívidegek lefutása nem olyan, mint kéne lennie, és ezért néha össze is akadnak. A katéterezés volt a megoldás, vagyis az, hogy a katéteren keresztül kiégetni azokat a szálakat, amik nem kellenek oda. "

A beavatkozást a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézetben végezték el rajta.


"A műtét előtt további nyolc kilométer EKG készült,meg teljes labor, egyebek. Nyakon és combon is vezetnek be, a nagyvénákon. Nem vészes nagyságú beavatkozás, nem is altattak el, csak nagyon-nagyon pocsék érzés volt, ahogy az az izé kaparászva haladt bennem. Mintha az ALIEN akart volna kikelni.  :-( Ha jól emlékszem, nem volt teljes két óra. 

Utána a vérrögképződés elkerülésére 24 óra fekvés (ez volt a legrosszabb), újabb ellenőrző EKG-k és kész. Messze nem annyira para, mint amilyennek tűnik :-)

Életmódomon változtatni nem kellett - igaz, alapból nem iszom és nem dohányzom - pár hét után kontrollra kellett menni, írtak gyógyszert, amit azóta már nem is szedek, ...."

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsolacsata.blog.hu/api/trackback/id/tr131018003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.03.22. 15:36:57

Hm, most látom, hogy hülyeséget írtam, pontosabban összevontam két rövidítést :-( Ami nekem eleve volt, az a VSD, ami később lett (vagy csak észrevéve lett később), az a WPW, azaz Wolf-Parkinson-White szindróma.
Bocs :-(

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.03.22. 17:16:24

kösz :-) így jár, aki palacsintasütés közben kommentez :-D

Szvetlana 2009.03.22. 18:18:30

Kinyitom az ablakot, aztán indítsd a fénypostát. Mi is kérünk palacsintát. :)). Küldök helyette kakaós kalácsot;). Biznic az biznic.
Címkék: szív svpt szívkatéterezés vpv
süti beállítások módosítása